Pułapki na zakupach
Sklepy przyciągają nas swoimi mega obniżkami, wspaniałymi promocjami i produktami, których nie znajdziemy w żadnym innym sklepie w mieście. Są to tak zwane pułapki, które mają na celu przyciągnięcie klienta by zakupił dany produkt, choć nie zawsze mu się to opłaca. Można powiedzieć, że sklepy działają na szkodę klienta, by ten kupił coś, co jest mu niepotrzebne i wydał pieniądze. Jednak takie są prawa rynku, którymi rządzą się wszystkie sklepy. W galeriach handlowych jest najwięcej takich pułapek, ponieważ ludzie przechodzący obok wystaw zawsze spoglądają na szyby obklejone naklejkami. Jest to świetna forma promocji i reklamy, gdyż nie sposób ominąć to wzrokiem, jednak jesteśmy narażeni na działanie takich komunikatów w bardzo dużym, wręcz negatywnym stopniu. Pułapki czekają nas nie tylko na zewnątrz sklepu, lecz i w jego środku. Przemili ludzie obsługujący są w każdej chwili polecić tysiące produktów do wybranego przez nas jednego, który nas skusił. Przez takie działania jesteśmy podatni na ich sugestie, które wpływają na nasze decyzje. Jest to jednak nieodzowny element każdego sklepu, gdyż jest to ich taktyka marketingowa, która wpływa na świadomość konsumenta w sposób podświadomy. Nie jesteśmy w stanie zapobiec takiemu zachowaniu, ponieważ nie kontrolujemy swojej podświadomości. Możemy jednak dowiedzieć się na co uważać i to zminimalizuję problem podatnej sugestii na obklejone wystawy, wpływ, czasami wręcz nacisk sprzedawców.